2013. március 21., csütörtök

PAC bővebben

Tovább már nem húzhatom. Gyűlnek a fejemben az ötletek, miről is lehetne írni, de időm, energiám véges. Minden porcikám sír, és várja a tavaszt, a meleget és némi napfényt. Amikor így elhúzódik a tél, mint most, szó szerint szenvedés minden kint töltött perc, a fűtetlen helységek tömkelegéről nem is beszélve.
Szóval elég volt! Meleget akarok!!! Igen, jól látjátok (érzitek, olvassátok, ki hogyan) hiszti közeli állapotban vagyok. Gyakorlatilag napjában többször. Ma a koncertteremben vacogtam, tegnap az étteremben kabátban vártuk a vacsit... :(

Node, elég a sírás-rívásból. Ezt a bejegyzést nem ennek szántam. Ígértem, hogy kicsikét bővebben írok a film-fesztiválról.

Nos, akkor vegyük sorra a kiválasztottakat :

The Sapphires
Amikor nézegettem a műsorfüzetet, ez volt az a film, amit ki akartam hagyni a korai kezdés miatt. (10. 30.-tudom, tudom, de mielőtt követ vetnétek rám, tessék számításba venni, hogy hónapok óta főleg éjszakázom, ami jelen esetben 3 óra alvást jelentett.)
De nem tettem, és ennek utólag nagyon örültem. Sok jó zene, annál több nevetés.

A Late Quartet
Ez volt a nap kedvence. Sírtam, nevettem, gyönyörű zenét hallgattam. Imádtam. A színészek zseniálisak, a történet is megható. A koncert-betétekért meg köszönet, néha hagyták, hogy Beethovent is élvezzük kicsit.

The Place Beyong the Pines
Ez volt az egyedüli film, aminek már korábban láttam az előzetesét. És ez volt az a film, amitől többet vártam. Vagy mást. Ezt nehéz megmondani. Szerintem ez a tipikus példája a rossz trailer-nek. Másfél percbe összevégnak valamit, és te ez alapján ülsz be a moziba. És számitasz valamire, ami ebben az esetben teljesen más volt, mint amit láttam.
Nem, nem azt mondom, hogy rossz volt a film, de sajnos elrontotta kicsit az élvezetet maga a csalódottság, amit a korábbi filmelőzetese adott. Túúlságosan beharangozták a szereplőket, akik szerintem annyira nem hozták a szerepüket. Ezért nem szeretem előre megnézni a filmekről a rövidke videókat. Azért kár érte.
Ez lett a nap utolsó helyezettje.

Kon-Tiki
Kaland film. És ezzel sok mindent elmondtam. Aranyos, szerethető. Az én szívembe csak azért nem lopta be magát jobban, mert ettől a műfajtól mindig is idegenkedtem. Valószínű később meg sem néztem volna, de csakis az előítéletem miatt.
A néhány magas, izmos, napbarnított,szőke és ráadásul félmeztelen norvég férfi kifejezetten jó döntés volt a film-rendezőktől. ;)

Stoker
A nap utolsó, és egyben legbetegebb filmje. De nekem tetszett, a maga furcsa, véres mivoltával együtt. Kis listámon felkerült a dobogó utolsó fokára.
Egyébként sejtettem, hogy zárásként valami nehezebben emészthetőt adnak. A többi, egy kivételével kimondottan könnyed volt.

Nekem tetszett az egész fesztivál. Minden film között 20-25 perc szünet, plusz ebéd, vacsora szünet. A székek kényelmesek volt (ami egy 12 órás mozizásnak igencsak lényeges).
A filmek is nagyon el voltak találva. És a mozikártyámmal együtt mindez 5 euróért. :)


A Late Quartet:




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése