2010. október 3., vasárnap

Amszterdami hírek

Nagyvárosi hangulat

Tegnapelőtt, péntek este Amszterdam belvárosának utcái tüntetőktől voltak hangosak.
Mint lenni szokott ezt is anyukámtól tudtam meg. Amikor Budapesten laktam, akkor is rendszeres volt, hogy hívott telefonon, mert hallotta valahol tüntetés, balhé van, arra ne menjek. Általában vagy az esemény előtt jártam arra, vagy mit sem sejtve épp a környéken voltam. Persze mindig akkora távolságban, hogy szinte soha semmit nem is észleltem ezekből.
Így volt ez péntek este is. Mi bent voltunk a városban, és talán 1-2 utcával sétáltunk beljebb a tüntetés helyszínétől.

Aki nem látta, hallotta a hírekben:
Hollandiában érvényben volt egy olyan határozat, törvény egészen péntekig, hogy ha egy épületben 1 évig nem laknak, akkor azt elfoglalhatják, beköltözhetnek a hajléktalanok, vagy akik akarnak.
A törvény megszűnése miatt tüntettek a lakásfoglalok. Később mi is láttuk az itteni hírekben. Hasonló volt mint otthon: Járdakövekkel dobálták a rendőröket, akik végül könnygázt is bevetettek. Végül feloszlatták, bevitték a kődobálókat.

angol nyelvű hír hozzá

Mi tegnap hazafelé (este 6h körül) egy rendőri, kommandós akció kellős közepébe botlottunk a Damrakon.Valószínű egy autós üldözés sikeres végét láttuk. 2-3 gyanusított feküdt a földön körülöttük, rajtuk rengeteg egyenruhás. A közönség pofátlanul kamerázott, fényképezett mindent. Mi kb 1 percig néztük az eseményeket, majd odébbálltunk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése